30. července 2016

GOGO - Kluk z internetu - Recenze

Autor: Gogo (Daniel Štrauch)
Originál: Chalan z interentu
Počet stran: 198
Nakladatelství: Tatran
Anotace: Bam, čaute, tu je GoGo! Tento pozdrav se ozývá z desítek videí, jež získala neuvěřitelné množství fanoušků. Jejich autorem je GoGo, vlastním jménem Daniel Štrauch, ulítlý, kurážný a především vtipný mladík z bratislavské Petržalky, jehož životním snem byla kariéra úspěšného youtubera. Za svým cílem kráčí vytrvale a úspěšně, dnes mu patří nejvíce sledovaný slovenský kanál na Youtubu, jenž vykazuje 1,1 milionu odběratelů. GoGo se zařadil k nejpřednějším celebritám nastupující generace a je výmluvným důkazem toho, kam až to může dotáhnout člověk, který je plný tvořivé energie, z komorního prostředí svého oranžového pokoje. V této knížce poutavě vylíčil svůj příběh a odkryl zákulisí své práce, úskalí, jež musel překonat, ale i ledacos ze svého osobního života. A nejen to...!

Můj názor: Po grafické stránce knihy není víceméně také co vytknout. Obálka je skvělá, jednoduchá, jednobarevná tím vystihuje Goga, ale přesto je svým způsobem velmi elegantní. Text najdeme vždy na levé straně, na pravé je nějaká ilustrace k textu. Jako další zajímavost kniha obsahuje elektronické odkazy. Což znamená, že pomocí QR kódů, které se dají naskenovat smartphonem/tabletem, nás kniha odkáže na nějaké video na internetu. Tohle jsem zatím nikde neviděla a hodnotím to jako skvělý nápad, i když je to samozřejmě kapku zdržující, pokud se na dané video chcete podívat.

Přestože pro nás větší čtenáře, kteří už mají něco načteno, nemají youtuberské knihy velkou čtenářskou hodnotu, líbí se mi na jejich konceptu to, že alespoň nějakým způsobem dotáhnou dnešní mladší generaci ke čtení. Děti, které by se na youtube ani pohybovat neměly, tak mají kromě reklam na všelijaké produkty alespoň malou tendenci k tomu vzít nějakou knihu do ruky a přečíst ji. Napsal ji totiž youtuber a to musí být nějaká pecka. Rozhodně nejsem proti YT, sama jsem jeho velkým fanouškem, ale knihy z tohoto prostředí stojí většinou za nic.

Musíme si obecně přiznat že youtuberské knihy jsou pouze velice zdařilý marketingový tah, ovšem tuto hodnotím jako nejpovedenější. Daniel dal do knihy kousek sebe, není to jen nějaký přitupělý návod na dobrou kariéru na Youtube, s podpisem a fotkou autora jako ostatní knihy z podobného soudku.

Jsem ráda, že tato kniha existuje a dotáhne malé děti k tomu přečíst si alespoň něco. Ovšem vám mým kolegům, kamarádům a ostatním zkušenějším čtenářům ji spíše nedoporučuji. Jedině, že byste měli čtecí krizi a potřebovali byste něco lehkého, co by vás nakoplo zpět ke čtení.
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji eshopu megaknihy.cz, knihu si můžete zakoupit zde.

,