27. února 2016

Útěk z teritoria smrti - Recenze

Autor: Tom Isbell
Originál: The Prey
Počet stran: 312
Nakladatelství: Yoli
Anotace: Země se ocitla na pokraji zkázy a nová vláda vyhlásila Republiku Pravá Amerika. Bylo vyhlášeno stanné právo a všichni, kdo přežili, byli umístěni do přesídlovacích táborů. Nyní, o dvacet let později, objevuje trojice šestnáctiletých kluků temnou pravdu. Po celou tu dobu nesou cejch Podřadných. Společnost, která z nich má strach, z nich bez jejich vědomí vychovává objekty kruté zábavy. Jejich jedinou nadějí na přežití je utéct společně s dalšími příteli do vysněného nového teritoria. Sadističtí lovci a vládní vojáci jdou ale v jejich stopách. Pod vedením kluka přezdívaného Kniha a dívky Hope osiřelí chlapci a dívky hledají lepší život a současně dokáží objevit to nejlepší v sobě samých – v boji se svými nejhoršími nepřáteli.

Můj názor: Omega byla všeho počátkem, dnem, který všechno změnil. Země je na pokraji zkázy, a lidstvo na pokraji vyhynutí. Spojené státy americké zanikly, místo nich vláda vytvořila nový státní útvar nesoucí název Republika Pravá Amerika. Demokracie neexistuje a lidé jsou rozdělní do přeživších táborů.
Kniha (náš hlavní hrdina) vypráví své kapitoly z pohledu první osoby, kdežto Hope vypráví své kapitoly z pohledu osoby třetí. Myslím, že toto odlišení postav by mohlo některým čtenářům vadit. Já jsem mnohem raději četla Knihovy kapitoly, protože se mi prostě jednodušeji četly. Kapitoly z pohledu Hope jakoby psal někdo jiný, nebyly až tak zajímavé, možná to kazila ta třetí osoba.
Podle mých informací by kniha měla být první díl chystané trilogie, tak uvidíme, jak se s tím autor popere. Já jsem každopádně moc zvědavá, co si na nás Tom připraví v následujícím díle. I když nevím zda si ho pořídím. Jelikož by kniha mohla stát i takto sama o sobě, myslím si, že pokračování je naprosto zbytečné. Z mého pohledu to bude pouze umělé natahování příběhu.
CELOU A UPRAVENOU VERZI najdete ZDE.

, ,