Intolerance laktózy - Recenze

Autor: Doris Fritzscheová
Originál: Laktose Intoleranz
Počet stran: 128
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Noxi
Anotace: Poznejte příčiny laktózové intolerance a zjistěte, jak se bezpečně vyhnout mléčnému cukru. Publikace nabízí řešení problémů, jako jsou bolesti a křeče v žaludku, nadýmání, průjem. Díky třífázovému programu s množstvím praktických tipů budete mít intoleranci na laktózu trvale pod kontrolou a můžete si vychutnat život bez potíží.

Můj názor: Dobře asi bych měla začít co to vlastně je intolerance laktózy. Je to nemoc, která obnáší nesnášenlivost mléčného cukru. Tudíž naše střeva nejsou schopny tento cukr strávit a v této souvislosti vzniká hned několik nepříjemných obtíží. Patří mezi ně nadýmání, zácpa, průjem, křeče nebo stahy v dutině břišní. Opravdu všechny tyto příznaky jsou velice nepříjemné, bohužel jsou to příznaky několika nemocí a tak nejprve musíte systémem „zkouším vnímám“ přijít po jakých jídlech problémy máte. Nemusí jít nutně o laktózovou intoleranci, může to být například i celiakie (nesnášenlivost lepku) či syndrom dráždivého tračníku.

Co vlastně v knize najdete? Tak například vysvětlení jak můžete poznat intoleranci na mléčný cukr, tipy jak se dá na nemoc přijít, obsah laktózy v různých potravinách či recepty bez mléčného cukru. Kniha je plná taky dalšího textu, že máte jíst vyváženou stravu, dostatek bílkovin atd. - prostě obecné informace, které známe všichni.

Co se týká receptů tak ty jsou za mě největší propadák ever. Pardon ale jsou to normální recepty akorát tam je napsáno třeba „jogurt nahradíme bez laktózovým jogurtem“ (viz. fotka) - jako na tohle by přišel snad i ***** nemyslíte? Opravdu takovéto recepty natož v knize pro mě nemají vůbec žádný význam, jelikož to si můžu otevřít normální kuchařku a recept si upravit sama ne? Ten kdo tuhle knihu vymýšlel, si chtěl snad akorát přidat stránky, nebo nevím.

Kniha mi nepřinesla skoro žádné nové informace. Pokud nemocí trpíte případně někdo z vašich blízkých a googlujete si obsahy laktózy v potravinách, příznaky nebo možnosti vyšetření, tak jste s obsahem knihy v podstatě seznámeni. Řekla bych, že skoro všechny informace se dnes dají najít na internetu a zadarmo. Pokud jste však ten typ, který nehodlá strávit několik hodin u počítače a hledat informace tak si knihu klidně pořiďte. Střední hodnocení dávám jen proto, že nějakému úplnému laikovi by to mohlo pomoct, alespoň získat přehled.

,