12. prosince 2015

PAX - Neviditelný zloděj - Recenze

Autor: Asa Larsson, Ingela Korsell
Originál: Bjäran
Počet stran: 192
Nakladatelství: Host
Anotace: Třetí ze série PAX pro mladé čtenáře. Halloweenské oslavy jsou v plném proudu, když vtom se objeví dítě v dokonale přesvědčivém kostýmu — a zaútočí… Kdo to je? Co chce? Kde se vzalo? A hlavně, jak ho zastavit? „Krkavčí bratři“ Alrik a Viggo musejí opět spojit síly se strážci knihovny Magnarem a Estrid, tentokrát aby zachránili své spolužáky před pomstou nemrtvé. Kromě toho do města přichází tajemná dívka, která zasáhne Alrikovo srdce. Iris však přináší temné tajemství a ví o magii víc, než dává najevo…

Můj názor: Představte si, že se kolem vás množí různorodé krádeže a jste z nich obviňováni vy a váš sourozenec. Jen vy víte, že obvinění jsou falešná, a jediní kdo vám i s pochybami věří, jsou vaši adoptivní rodiče a Estrid s Magnarem, mágové, kteří stráží kouzelnou knihovnu, v městě v nemž bydlíte. Knihovna před několika měsíci předurčila, že jste předpovězeni jako krkavčí bratři. A tak veškeré neřestí s magií musíte vyřešit.

Neviditelný zloděj krade opravdu všude a všechno. Zanechává po sobě slizké „plivance“ a kousky utrhané bavlny. Všechny tyto příznaky ukazují na jednu bájnou mystickou bytost, kterou chlapsi najdou v příručkách v kouzelné knihovně. Bohužel vždy jsou v nějaké souvislosti případu součástí i Alrik s Viggem, a tak vina neustále padá právě na naše dva hlavní hrdiny. Od doby co se přistěhovali ke svým adoptivním rodičům, roznesla se po městě magie, která přináší spíše negativní dojem než pozitivní. Nikdo však nemá důkazy, že kradou právě Alrik s Viggem, ale oni dva naopak nemají žádnou pevnou obhajobu.

Novými postavami jsou zde Suggen a Galten, bratři, kteří v příběhu nijak významní nebyli. Zmíněni byli pouze u krádeži skleněného oka Henryho Hazdárka, jenž je starší brácha Estrid a Magnara. Kterého mi v té chvíli bylo docela líto. V tomto díle se opět Simon a Thomas předvedli na plné čáře, nespočetněkrát obviňovali Alrika a Vigga ze všech krádeží, které se v městě staly. Jsem opravdu zvědavá, jak odporní budou v dalším díle. Další koho ze školních postav opravdu nemám ráda je Maggie Migréna. V tomto díle je o ní trochu víc vzhledem ke krádežím a čarodějnictví, i tak mi není sympatická a nejspíš nikdy nebude. Postavu, která v tomto díle hraje dost velkou roli zde nezmíním, abych neprozrazovala až příliš.
Tento díl končil velice otevřeně, a tak se hodně moc těším na další díl, kde se to doufám rozuzluje. Opět můžu knihu doporučit všem věkovým kategoriím i jakémukoliv pohlaví. Pro mladší to bude skvělá četba a pro ty starší krásný návrat do dětských let. Bohužel k této sérii nelze říct moc nových informací, jelikož díly jsou psánu opravdu velkým písmem s ilustracemi tak se toho stane málo a zároveň tolik. Nelze však vše prozradit.

Budu se opakovat, když opět zmíním, že se mi moc líbí, jak na sebe každý díl ze série vzájemně navazuje. Kniha má opět mimo napínavého příběhu také nádherné grafické zpracování. U každé kapitoly najdeme nějaký ten obrázek, nejčastěji nějaký, který vyobrazuje co se právě v dané kapitole děje. Mapa městečka je opět trochu jiná než v předchozích knihách. Podle toho, kde se náš příběh odehrává, se zaměňují místa. A kdybychom všechny mapy poskládaly do jedné, hned bychom znali spousty míst najednou. A tak si myslím, že série PAX by byl třeba skvělý dárek na Vánoce nebo cokoliv jiného narozeniny/svátek/ odměna..
Za poskytnutí knihy k recenzi srdečně děkuji obchodu knihcentrum.cz, knihu si můžete zakoupit zde.