29. prosince 2015

Half Bad 2: Napůl divoký - Recenze

Autor: Sally Green
Originál: Half Wild
Počet stran: 392
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Volné pokračování fantasy příběhu Half Bad - Napůl zlý nás opět přivádí do novodobé Anglie, kde mezi obyčejnými lidmi, „blažeji“, žijí Bílé - hodné a Černé - zlé čarodějnice. Nathan nepatří ani do jednoho světa, je synem mocného Černého čaroděje a Bílé čarodějnice, je takzvaný Poloviční kód. Nathan je stále ještě na útěku před Lovci a pátrá po svém příteli Gabrielovi, s jehož pomocí může osvobodit milovanou Annalise. V Radě Bílých čarodějnic se zatím chopil moci Soul O´Brien a svou válku proti Černým čarodějnicím rozšířil na celou Evropu. Bílé a Černé čarodějnice se proto spojí, aby mu společně vzdorovaly. Nathan je vtažen do povstání a zjišťuje, že nečekaně bojuje po boku starých přátel i dávných nepřátel. Ne všem ale může věřit…
Nejdříve ze všeho se však musí naučit, jak ovládat své Nadání - zvláštní, divokou schopnost, která hrozí, že ho přemůže…

Můj názor: Žít život jako poloviční kód je velice těžké. Zvlášť ve válce. A přesně o tom je tento příběh, jeden nezapadající kluk, zuřivá válka mezi černými a bílými čarodějnicemi a velmi nebezpečné zlo. Zlo, jenž nikdo neidentifikuje, kdo to vlastně je? Ty? Já? Možná Nathan? Anebo také vysoce postavené čarodějnice? Může to být kdokoliv!

Z Nathana se stal napůl divoký uprchlík, napůl bílý, napůl černý čaroděj, neumějící krotit své schopnosti. Poloviny pronásledují jeho život, jsou všude a nikdy nezmizí. Jeho cesta ho učí ochránit si svůj život, hlídat si svou moc a rozeznat komu se dá důvěřovat a komu ne. Ovšem je tak snadné rozeznat tyto faktory? Pro mě by určitě nebylo. V knize se stalo dost situací, za které jsem autorku chtěla ukamenovat, které se mi nelíbily, a absolutně jsem nechápala, proč se to sakra stalo. Za jednu vraždu má u mě Nathan úctu nebo spíš obdiv?


Celé mi to najednou připadalo jako úplně jiný příběh. Oproti prvnímu dílu tam byly akorát stejné postavy, ale ten zbytek? Naprosto jiný, tedy alespoň pro mě. Netuším proč, možná to tak mělo být (nebo spíše už je), ale Nathanův příběh jsem si představovala jinak. Tedy rozhodně ne takhle. Ke Gabrielovi se vyjádřit nedokážu, pro mě je to prostě někdo nepochopitelný. Je jako chameleon - V jedné chvíli váš nejlepší přítel a v druhé chvíli váš největší protivník. Annalise jsem si stále neoblíbila, pro mě tam prostě jen byla a nijak zvlášť jsem ji neřešila. Vlastně na konci jsem tak nějak neřešila už nikoho..

Kniha je občas psána stylem jakoby mluvila přímo na vás a tak pro mě bylo z počátku velice snadné se do příběhu položit a užívat si ho, ovšem asi za polovinou knihy už mě příběh moc nebavil. Vleklo se to, já si to nijak neužívala a to první díl této trilogie miluju. Neskutečně mě to mrzí, možná je to smůla druhých dílů - nevím, ale rozhodně to pro mě bylo spíše zklamání.

Na třetí díl, který vyjde v říjnu 2016, se samozřejmě moc těším, jen se obávám toho, že mě opět nebude bavit. Nečekala jsem, že budu z této knihy zklamaná, opravdu ne.
Hodnocení:


Obálka:



Sdílejte:
Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This Share on Tumblr

Štítky článku:
,

0 komentářů:

Okomentovat