11. listopadu 2015

PAX - Dívka ze záhrobí - Recenze

Autor: Asa Larsson, Ingela Korsell
Originál: Mylingen
Počet stran: 191
Nakladatelství: Host
Anotace: Třetí ze série PAX pro mladé čtenáře. Halloweenské oslavy jsou v plném proudu, když vtom se objeví dítě v dokonale přesvědčivém kostýmu — a zaútočí… Kdo to je? Co chce? Kde se vzalo? A hlavně, jak ho zastavit? „Krkavčí bratři“ Alrik a Viggo musejí opět spojit síly se strážci knihovny Magnarem a Estrid, tentokrát aby zachránili své spolužáky před pomstou nemrtvé. Kromě toho do města přichází tajemná dívka, která zasáhne Alrikovo srdce. Iris však přináší temné tajemství a ví o magii víc, než dává najevo…

Můj názor: Sérii PAX určitě znáte, nakladatelství Host jsem si díky této sérii vcelku oblíbila. Na Světě knihy jsme dokonce mohli dostat záložky s motivem této série. PAX je určen původně dětem, s tímto moc nesouhlasím. Přestože jsou knihy psány velice jednoduchým jazykem, velkými písmeny a nemají náročný děj, mohou nějaký zážitek přinést i starším.

Na obálce je napsáno, že je to doposud nejstrašidelnější díl. S tím celkem souhlasím, pro menší děti to určitě strašidelné bude, pro ty větší kniha nabízí určitě spíš napětí s lehoučkým dramatem. Já sama jsem u knihy byla často napnutá, jasně pár věcí jsem odhalila dopředu, ale zbytek jsem nečekala. Také už mám něco načteno, což malé děti moc nemají a tak ty to určitě neodhalí. Autorky si tedy s knihou opět poradily velmi dobře, a moc se mi líbí, jak na sebe každý díl ze série vzájemně navazuje.

Kniha má opět mimo dobrého příběhu také nádherné grafické zpracování. U každé kapitoly najdeme nějaký ten obrázek, nejčastěji nějaký, který vyobrazuje co se právě v dané kapitole děje. Mapa městečka je opět trochu jiná než v předchozích knihách. Podle toho, kde se náš příběh odehrává, se zaměňují místa. A kdybychom všechny mapy poskládaly do jedné, hned bychom znali spousty míst.
Co se týče postav, přibyli nám zde Loki a Tove. Což jsou sourozenci, bydlící s otcem na kraji města, kteří chodí do stejné školy jako naši hlavní hrdinové Alrik a Viggo. Kolem Lokiho a Tove se točí tento díl, jejich dům si prošel tajemnou minulostí, která se opět projeví na právě nadcházející Halloween. Co je účelem strašení, a jak se ho zbavit? To zkoumají naši hlavní hrdinové, společně s Magnarem a Estrid.
Spratka Simona a jeho otce Thomase stále nemám ráda, od prvního dílu to jsou jasní záporáci. Jsou to lháři, všechno si umí vydupat a každý věří jim, i když to co tvrdí jsou pořád jenom lži! Zvláště Thomas stále brání svého syna, i když vina je na jeho straně. Dětem tyto dvě zákeřné osobnosti můžou ukázat, jak bychom se neměli chovat a také to, že s nějakým vlivem starší osoby můžeme dosáhnout toho, co chceme, ovšem ve špatném světle.

Knihu jsem sice rozečetla již před Halloweenem, ale řekla jsem si, že ji tématicky dočtu právě na tento svátek. Bylo to super čtení, každému mohu knihu doporučit. Pokud v sobě máte stále nějakou tu dětskou dušičku, mohla by vás kniha bavit. A pokud už nemáte chuť číst takového knihy, určitě o ní řekněte alespoň sourozenci, příbuznému nebo mladším kamarádům.
Za poskytnutí knihy k recenzi srdečně děkuji obchodu knihcentrum.cz, knihu si můžete zakoupit zde.