16. listopadu 2015

Forrest Gump - Recenze

Autor:
Originál: Forrest Gump
Počet stran: 264
Rok vydání: 2012
Anotace: S humorem vykreslený obraz Ameriky druhé poloviny 20. století, který je podtextem osobního vyprávnění hlavního hrdiny. Forrest Gump možná byl trochu opožděné dítě. Jeho život byl ale neuvěřitelný: dostal se na univerzitu, jako voják do Vietnamu, stal se podnikatelem a milionářem... S neodolatelnou bezelstností popisuje svůj život i situace, z nichž vždy vyvázl šťastně. Podle knihy byl natočen film s Tomem Hanksem v hlavní roli.

Můj názor: Audioknihu jsem chtěla už dlouho vyzkoušet, jelikož jsem člověk, který bez hudby ve sluchátkách nedá ani ránu, tak jsou pro mě audioknihy značkou výhodou. Představte si, že třeba vysáváte a u toho čtete knihu? Normálně to nejde, ale od toho tady jsou audioknihy ne? Dokonce bych řekla, že silně konkurují e-knihám, jelikož také ušetří místo a v mobilu jich můžete mít, kolik chcete. Bohužel až tolik audioknih zatím namluvených není, což je škoda! Já jsem audioknihu poslouchala dlouho, jelikož jsem si ji nejčastěji zapínala, když mě bolely oči a už se mi nechtělo číst, nebo před spaním.
Při poslechu jsem si cítila úžasně, jelikož pan Hartl, který knihu čte má velice příjemný hlas, a tak jsem se cítila jako by mi knihu předčítal dědeček. Knihu jsem si patřičně užívala, prostě jsem si jen večer nepustila písničky, ale zapnula jsem knihu. Jak se říká dvě věci jednou ranou.
Forrest Gump není úplně normální kluk, jak sám říká je to prostě debil. Což je podle mě trochu silné slovo jelikož i lidi s nějakou vadou, nebo postižením můžou umět přemýšlet. Forrest v knize zažívá několik dobrodružství a životních zkušeností. Studuje vysokou školu, jelikož je velice inteligentní a zároveň má nemoc, která nemá předpoklady k logickému myšlení. Musí do armády, líbí se mu jedna dívka, letí do Vesmíru, havaruje, poté se musí nějak dostat domů a nakonec získává zkušenost s pěstováním krevet. Časem si najde kamaráda opičáka Sue, který je tak trošku rebel. Další viditelnější postavou je Forrestova maminka, která to určitě nikdy neměla jednoduché a jako každý rodič, hraje v příběhu spíše ochranářskou roli. Musela dokonce Forresta poslat do armády jinak by ho dali do ústavu, a tak zatímco se syn toulá po světe, ona pracuje všude možně a modlí se, aby se její syn vrátil domů.

V čem teda vidím nevýhodu audioknih, je že mluvený text se rychleji zapomíná. Tudíž když čtete knihu, tak vidíte před sebou písmenka, ale když jen posloucháte, snadno obsah zapomenete. Pokud jste typ jako já, že spíš potřebujete písmenka vidět a k tomu třeba i slyšet (jako ve škole) doporučila bych vám, poslechnout si audioknihu v co nejkratším časovém rozpětí. Já jsem mezi poslechy měla velké rozestupy, a úplný začátek bych vám už také neřekla.
Za mě tedy audioknihy můžu jen doporučit, je to skvělý vychytávka jak na ztrátový čas, tak na dovolenou, nebo když vás už bolí oči ze čtení – prostě si knihu poslechnete. Forresta také můžu jenom doporučit, každý by si z příběhu měl odnést to, že nemůžeme lidi soudit podle toho, jakou mají nemoc nebo poškození, protože pokud ten člověk je normálně schopný žít s ostatními zaslouží si patřit mezi nás. Na Forresta se můžete kouknout také ve filmové podobě, o které jsem teda slyšela, že je o dost jiná než knižní, já jsem z filmu viděla zhruba polovinu, ale někdy se na něj určitě podívám znovu.
Pokud nemáte rádi audioknihy a zaujal vás příběh, mám pro vás menší tip. V levných knihách jsem viděla první i druhý díl Forresta za 69kč.
Za poskytnutí audioknihy k recenzi děkuji portálu audioteka.cz, knihu si můžete zakoupit zde.

,