Všem klukům, které jsem milovala - Recenze

Autor: Jenny Han
Originál: To All the Boys I've Loved Before
Počet stran: 320
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

Čekárna, pozor fotka
obsahuje spoilery
Můj názor: Při čtení této knihy jsem Vám toho chtěla tolik říct, ale takhle zpátky si na skoro nic nemůžu vzpomenout. No i tak toho je dost, co říct. Na tuto knížku jsem se těšila už od doby, co jsem ji viděla v originále a když jsem se dozvěděla, že vyjde i česky byla to velká radost. Těšila jsem se na ni jako na Vánoce a nezklamala mě! Přečetla jsem ji ani ne za jeden den, a dokonce se mnou trpěla i v čekárně u zubařky, kde jsem protrpěla obrovské bebí (a 26.8. tam musím znovu -_-).

S hlavní postavou Larou Jean jsem se ztotožnila okamžitě, ta holka je jako mé knižní já. Možná proto jsem to s ní celou dobu tak citlivě prožívala, a celou dobu jsem přemýšlela nad tím, co bych dělala já, kdyby se to stalo mně. Sice nepíšu dopisy klukům, které jsem milovala – já se s tím snažím vypořádat vnitřně, i když ne vždycky to jde. Nemám sice dvě sestry, ale miluju vaření a pečení stejně jako Lara Jean. Margot a Kitty neboli Katherine jsem měla celkem ráda, Margot nejstarší ze sester se podle mě občas chovala dost namyšleně, i když do doby než odjela na vysokou tak v podstatě vedla celou domácnost. Kitty byla prostě mladší sestřička, která se snaží vyrovnat těm starším. I když byla občas dost rozmazlená (možná až nafoukaná) měla jsem jí ráda. Sice nebyla vždy andílek, ale nakonec jsem jí všechno odpustila, a nebýt Kittiných zlobivých výjevů, kde by příběh vlastně skončil? Otce všech tří dívek jsem spíš obdivovala, všechny dcery musely předčasně dospět a otci pomáhat, ale nemyslím si, že by jim to nějak uškodilo.

Petera jsem ze začátku vůbec neměla ráda, ale víte co? Já mu normálně začala fandit, najednou jsem ho měla ráda a doufala jsem, že to mezi ním a Larou Jean skončí nějak dobře. Peter je ve škole velice populární kluk, a Lara s ním kdysi skončila vlastně úplně náhodou. Má jakési osobité kouzlo, kterému prostě podlehne každá dospívající dívka (vidíte i já jsem si ho za nějaký čas oblíbila! :D).

Josh je tak trochu opak Petera, ze začátku se zdál dokonalý (tedy alespoň pro mě), postupem času jsem ho však měla ráda, čím dál tím míň. Josh klesal a Peter stoupal. Každopádně i Josh mi připomínal některé kluky v mém okolí. Josh byl soused naší hlavní hrdinky, a kluk její starší sestry Margot.

Líbilo se mi, že autorka zvolila dost reálné vykreslení postav. Já sama jsem se našla v Laře Jean, mé kamarády jsem našla v Joshovi i Peterovi. A rodiče ti jsou všude stejní. Styl psaní autorky se mi velice líbil, a četl se velmi dobře a rychle! Zápletka byla dobrá, protože já jsem ji neodhalila (ale to kdo rozeslal ony milostné dopisy, jsem tušila). A to si troufám říct, že u romantických knih na to většinou přijdu. Jenny Han měla skvělý nápad a také ho skvěle sepsala. Kniha se mi velice líbila, mohla bych ji doporučit úplně všem, i když chápu, že každý tyhle romanťárny nemusí. Moc opravdu MOC se těším na druhý díl, i když jsem o něm slyšela, že není až tak dobrý. No uvidíme, ráda si udělám vlastní názor, nejraději bych si ho přečetla hned, ale musím počkat do jara 2016, kdy ho CooBoo snad doopravdy vydá.

, ,