16. srpna 2015

Tím všechno začíná - Recenze

Autor: Robyn Schneider
Originál: The Beginning of Everything
Počet stran: 308
Anotace: Ezra Faulkner, tenisová hvězda a všeobecný školní mazánek, je přesvědčený, že na každého v životě čeká nějaký průšvih. Je jedno, jak obyčejným životem člověk žije, někde za rohem na něj číhá menší nebo větší tragédie, která mu obrátí svět naruby a kterou teprve všechno začíná. V Ezrově případě je tou tragédií bouračka, která mu sice vzala veškeré vyhlídky na kariéru v tenise, ale zato mu otevřela úplně nové dveře a Ezra se nestačí divit, co všechno ho může potkat na debatních turnajích nebo jak je svět malý a jak krutě někdy osud zaplétá lidské příběhy. Palčivě vtipná kniha o tom, že ze samého středu na úplný kraj je to někdy jen krůček, a naopak. A přesto se zpátky nechce…

Můj názor: Nejdříve jsem si myslela, že knize vytknu popisek "Palčivě vtipná kniha".. Zmýlila jsem se, protože ten smích dřív nebo později určitě přijde! Hned na začátek mě pobavila například historka s horskou dráhou, která je také na obálce. Kdo už knihu četl tak pochopí, co tím myslím.

Poslední dobou se vracím ke CooBoo knihám, jednak taky dočítám knihy nebo série, které mám doma nebo pokračování, které jsem zatím nedočetla. Na druhou stranu teď CooBoo vydává spoustu skvělých knih a já pořád nevím, kde na to všechno mám brát peníze. :D Když jsem byla v květnu 2015 na svém prvním světě knihy Deny-el-infian mě na tuto knihu velmi lákala. Tvrdila, že je to lepší než John Green a já musím říct, že má pravdu. Kniha je neskutečně čtivá a příběh je poučný i zábavný. Radek (CraWer) naopak tvrdil, že je to nic moc kniha a že je lepší Nebe je všude (no ještě uvidíme!). Stejně si tuto knihu už koupil, tak doufám, že se bude líbit i jemu.

Kamarádka si myslela, jak není
mementos originální a přitom..
Hlavní hrdina Ezra mi byl celkem sympatický, přestože na začátku knihy to byl školní oblíbenec a vrcholový sportovec, byla jeho postava reálná a přirozená. Po tragédii, která se mu stala, se bohužel musel smířit s omezením v životě. Postupem času si začínal uvědomovat, co se děje špatně, nacházel si jiné kamarády, měnil se v lepšího a chápavějšího člověka. Právě toto se mi na něm líbilo. Toby byl Ezrův kamarád z dětství, přátelství se jim pokazilo po jedné děsivé a srandovní události zároveň. Avšak když ke kamarádovi patříte, jednou si k sobě zase najedete cestu. Stejně tak to bylo u Ezry a Tobyho. Toby byl milý, hodný, sympatický, chytrý a chápavý. Přestože se na něj Ezra kdysi vykašlal, on ho zvládl znovu přijmout mezi svou patru. Cassidy, tajemná nová dívka na škole. Byla přebornicí v recitačních soutěžích, ale pak najednou přestala vyhrávat a nakonec i soutěžit. Postihla ji tragédie, na kterou by Ezra rád přišel, ale Cassidy ke svým tajemstvím nikoho nepouští. Jak ráda říkávala, osobní tragédie vždy přijde, je jedno čeho se týká, ale čeká na každého z nás. Bohužel musím přiznat, že s ní souhlasím – Má osobní tragédie přišla minulý rok, není snadné se s tím smířit, není snadné bojovat, ale stále jsem tady.

Za sebe můžu knihu doporučit úplně každému, protože mě opravdu chytla za srdce. K čemu bych já ráda tuto knihu „přirovnala“ je Esej o tragédii, obě tyto knihy vypráví příběh ze života a obě je budu milovat, protože jsou pro mě srdcovou záležitostí. A ještě k tomu porovnávání s Johnem Greenem - on si udělal jméno Hvězdami, jeho příběhy mají něco ukryté mezi řádky, ale samy o sobě jsou celkem dost slabé. Jsem jeho fanoušek, ale jen proto, že chápu pointu napsanou mezi řádky. Tato kniha má také své poslání, ale zároveň je napsaná tak skvěle, že se Vám bude líbit, i kdybyste tu pointu nepochopili. Ať už jste milovníkem jakýchkoliv žánrů, myslím si, že takovou knihu by si jednou za čas měl přečíst určitě každý.
Chudák Ezra.. :D

, ,