11. srpna 2015

Královna Tearlingu - Recenze

Autor: Erika Johansen
Originál: The Queen of the Tearling
Počet stran: 432
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Fascinující fantasy příběh dlouho ztracené královny, její nejisté a nebezpečné cesty na trůn a přátelství i hlubších vztahů, které vznikají, když se temné nadpřirozené síly snaží zničit poslední zbytky dobrých, spravedlivých a věrných.

Můj názor: Královnu Tearlingu jsem bohužel měla celou naspoilerovanou. Vzala jsem si ji totiž na dovolenou a babička ji přečetla za jeden den a dříve než já, takže mi to celé převyprávěla a prozradila mi všechno, co se v knize stane. Ani to mě neodradilo od čtení a tak jsem si přečetla i to co jsem „znala“. :D

Příběh jako takový má velice zajímavý námět, akorát mi občas připadalo, že všichni respektují pouze Rudou královnu, a pod jejím vedením všichni nenávidí Tearling. Kelsea byla od mala vychovávána náhradními rodiči k tomu, aby se jednou stala budoucí královnou říše. Už od miminka věděla, kdo je, čím se stane a co ji čeká. O matce zůstává jen informace, že byla královnou Tearlingu a otec? Toho nikdo nezná, a po celém království probíhají sázky, kdo by to asi tak mohl být. (Doufám, že se to dozvíme v dalších dílech, já to totiž CHCI vědět!) Další záhadou zůstává princeznin safír, které vlastní hned dva. Kelsea má jeden od mala neustále u sebe a nesundává ho z krku, když má dostat i druhý musí si ho zasloužit. Nezdá se, že by byly obyčejné, ale co se s nimi stalo? Safíry vládnou jakousi magickou silou podle, které se Kelsea v kritických situacích řídí. Kdo safíry začaroval a hlavně proč?

V knize je spoustu postav pěstouni Barty a Carlin obětovali svůj život, pro výchovu budoucí královny. Carlin jsem neměla moc ráda, protože byla až moc přísná. Dále Lazar, Kostěj, Thorne, Palcát, regent a další. Všechny tyto postavy nějakým způsobem ovlivnili život a vládu mladičké Kelsey. Rudá královna z vedlejšího království je nechutná, zlá bytost, která provádí krvavé rituály na dětech. Tuhle postavu jsem opravdu neměla ráda a nejraději bych se jí ihned pomstila. (Muhaha – ďábelský smích). A úplně stejný osud bych přála Kelseynu strýci, princi Thomasovi, který byl spolčený s Rudou královnou a království pouze škodil. Přestože neměl na trůn právo, obsazoval Pevnost a působil jako jakýsi „vládce“. Aby Rudá královna nevynesla válku proti Tearingu dohodl se s ní Thomas na dost odporné věci. Když se mu pak stala jedna nemilá událost, byla jsem hodně šťastná (nejsem zlá, on si to zasloužil).

Někdy by měl být natočen i film podle motivu téhle knihy, hlavní roli by měla hrát Emma Watson. Vůbec netuším, kdy film vyjde, ale moc se na něj těším. Jsem zvědavá, jestli film bude jen o prvním dílu knihy, nebo jich do filmu spojí víc. Líbilo se mi, že autorka ihned i princezny neudělala krasavici, naopak Kelsea není vůbec pěkná, a přesto si časem získá respekt. Knihu Vám můžu jedině doporučit jak já tak moje babička, která půl roku nic nečetla, ale Královnu měla za jediný den. Příběh je napsaný čtivě, četl se dobře, akorát jsem se párkrát zasmála chybám v textu. (Jak jste si mohli všimnout fotek)
Za poskytnutí recenzní knihy velice děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz, knihu si můžete zakoupit zde.

, ,