19. srpna 2015

Hunger Games: Síla vzdoru - Recenze

Autor: Suzanne Collins
Originál: Hunger Games:
Počet stran: 344
Rok vydání: 2013
Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká... Třetí, závěrečný díl světového knižního bestselleru.

Můj názor: A je to tady, příběh vrcholí, končí a nechává v nás zlomené pocity. Když jsem třetí díl začínala číst, nevěděla jsem jak se připravit na konec, aby mě to příliš neranilo. (Nakonec to se mnou neudělalo vůbec nic) První část filmu jsem viděla ještě před knihou, takže zhruba jsem věděla, co se stane, některé situace jsem měla asi jako každý naspoilerovány, ale samotný konec ne.

Konečně se v nějakém díle Katniss nechovala jako nějaká *****, sice má podle mě stále problémy s psychikou, ale to je pozitivní, že už to tak nějak nehrotí a nedělá ze sebe takovou chudinku. Netvrdím, že měla lehký život, ale občas to přeháněla, až mi připomínala Americu ze Selekce. Peeta je v tomto díle rozhodně hodně jiný, změnil se až drasticky moc a bohužel ne vlastní vinou což mě dost štvalo.. Dále je v tomto díle spoustu nových postav, věcí, pravidel, skutečností a úmrtí. S tím se, ale v hladových hrách musíme smířit. Říct cokoliv víc by znamenalo spoilery. :(

Každý kdo se nějak pohybuje v knižním světě, alespoň přibližně ví jak Hunger Games skončí. Já jsem taky věděla o pár věcech, které se stanou, ale úplný konec ne. Musím říct, že konec mě zarazil a zklamal, možná i trochu překvapil. Nečekala jsem ho a moc se mi nelíbil. Jediné co se mi tak nějak na konci líbilo, byl epilog. Závěrečný díl se mi líbil z trilogie asi nejméně, druhý díl a první asi tak nějak nastejno. Věřím, že se mezi Vámi ještě najdou lidé, kteří Hunger Games nečetli – i já vám je budu doporučovat. Čekala jsem poměrně dlouho, než jsem si trilogii přečetla, ale čtení stálo za to. Na podzim 2015 by do kin měla přijít druhá část 3. dílu, tak jsem zvědavá, jak moc se bude filmový konec podobat tomu knižnímu. Musím říct, že první část se mi celkem líbila.

Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku, knihu si zakoupíte zde.

,