3. srpna 2015

Fangirl - Recenze

Autor: Rainbow Rowell
Originál: Fangirl
Počet stran: 456
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet. Co ale Cath zbývá, než zachovat klid a nedat se?

Můj názor: Recenze většinou píšu co nejdříve po dočtení knihy, v dobro Fangirl tuhle píšu až po dvou týdnech. Když jsem knihu dočetla, byla jsem zklamaná a to opravdu hodně. S odstupem času už se na knihu nedívám tak tragicky, i když ani z ní nějak neskáču radostí. Líbila se mi, ale nechápu kolem ní takový povyk. Předem tedy za mě kniha průměr a pojďme se podívat na to proč.

Fangirl je v zahraničí celkem dobře hodnocená kniha, bylo od ní velké očekávání, protože je to přece stejná autorka jako u Eleanor & Parka a kdo by tyto dva podivíny neměl rád! (Nutno podotknout, že i já jsem si E&P zamilovala). Eleanor s Parkem byli za mě 100% lepší, a vzhledem k tomu jak autorku obdivuji už jen proto, že to je ona bych téhle knize dala vyšší hodnocení, ale neudělám to.

Cath jsem měla celkem ráda, vlastně i Wren, přestože to byly dvojčata, byly úplně jiné a to se mi líbilo. Cath byla pohodářka, která ráda psala fanfikci o Simonu Snowovi, zatímco Wren si chtěla užívat. Sžila jsem se s oběma děvčaty, protože jsem z každé asi tak polovina. Ráda čtu, a píšu pro Vás články a recenze, na druhou stranu miluju společnosti a ráda někam chodím s kamarády a bavím se. Cathina spolubydlící Reagan byla obětavá, milá, kamarádská a empatická. Byla přesně taková jako (biologická) sestra, kterou jsem nikdy neměla. Pomáhala Cath se vším, snažila se ji aklimatizovat mezi lidi, a i když byla starší nijak se nad Cath nepovyšovala. Kdybych byla na vysoké určitě bych chtěla mít spolubydlící, jako byla Raegan. Levi byl bývalý přítel Reagan a její nynější kamarád, kluk, který neustále oxixdoval v Cathině pokoji a nenechal ji kus klidu. Nechával si předčítat její fanfikce a neustále se s Cath chtěl spřátelit a jak se to nakonec Levimu povedlo? Tak to si budete muset přečíst! :)

Nebavily mě části o Simonu Snowovi, a potom jsem je i přeskakovala. Nečetla jsem je, protože mě nebavily a nepřišlo mi to ničím důležité. Hlavně pojďme všichni skrýt to, že se to náramně podobalo Harrymu Potterovi. Styl psaní autorky netřeba zmiňovat, všichni co jsme její knihy četli, víme, že píše skvěle. Fangirl mě ničím extra nepřekvapila, ani nenadchla. Zklamala mě, ale jen maličko, nevím, co přesně jsem očekávala (asi další příběh se soucítěním jako byli Eleanor s Parkem?). Konec knihy se mi líbil, tímto vlastně autorka docela potěšila mou duši, takže za to palec nahoru. Konečný verdik zní – přečtěte si to, nebude se to líbit každému, ale je to dobré čtení. I když z knihy nejásám, jako mé okolí líbila se mi, a autorku budu nadále podporovat.

Kdybych přihlédla k tomu jaké je to autorka dala bych 4/5, ale upřímně to je mezi 3-3,5/5.

,