19. července 2015

Tlukot mého srdce - Recenze

Autor: Alf Kjetil Walgermo
Originál: Mitt Bankande Hjarte
Počet stran: 166
Anotace: Amanda a Jenny jsou nerozlučné kamarádky. Zanedlouho jim bude čtrnáct a nejraději jezdí na kole nebo nakupují oblečení. Na konci školního roku se u nich ve třídě objeví David a Amanda se do něj bezhlavě zamiluje. Naštěstí to vypadá, že i David se o ni zajímá. Na jednom večírku se už už schyluje k jejich prvnímu polibku, jenže pak se náhle Amanda probouzí v nemocnici a neví, co se s ní stalo. Má na své tělo příliš velké srdce. Pokud se nenajde brzy vhodné srdce pro transplantaci, zemře. Amandin svět se obrací naruby a vše najednou přestává dávat smysl.
Dokáže se s myšlenkou na smrt vyrovnat? A jak se k její nemoci postaví David a Jenny? Opravdu láska hory přenáší, nebo je to jen rčení, které nikdy nemělo žádný smysl?

Můj názor: Když jsem zveřejnila svůj letní wishlist, začalo se mi v komentářích shromažďovat spoustu názorů na tuto knihu. Snad každý byl negativní a já se najednou do knihy nechtěla pustit, bála jsem se, v čem je tak špatná a jak nakonec zapůsobí na mě. Můžu Vám už předem říct, že se mi líbila! Možná, že se mi líbila jen z osobních důvodů, protože tato kniha nese jedno velké poslání „Všechno se může změnit během okamžiku.“ – a přesně na tomto já trvám už pár měsíců, nikdo si neváží toho co má, ani těch nejobyčejnějších věcí. A tento příběh je přesně o tom jak se všechno může změnit během jednoho okamžiku.

Hlavní hrdinka třináctiletá (a poté už čtrnáctiletá) Amanda se v mnohých situacích chovala opravdu jako fracek, a celý příběh byl v některých částech dost dětinský, až by Vás to mohlo odrazovat od dalšího čtení. I já sama jsem si kolikrát říkala „Proboha to je ta holka vážně až tak naivní?“. David byl dokonalý kluk, tedy pro všechny náctileté dívky v této knížce. Mně přišel jako celkem normální kluk, akorát každý z něj dělal něco víc, než co doopravdy byl. Jenny byla Amandina nejlepší kamarádka, a jak už to tak bývá, občas se mezi kamarádkami stane něco, co je proti sobě poštve, zvlášť v tomhle věku – ani tomuto jsme se v příběhu nevyhnuli, i přesto mi byla Jenny celkem sympatická. Ostatní postavy nijak nevyčuhovaly, až na jednoho staršího pána, se kterým se v příběhu seznámíme. Styl autorky se mi celkem líbil, kniha se četla sama, obdivuju autorku za to, že i když si vzala celkem kontroverzní téma poradila si s ním dobře.

Celkově se mi ta kniha celkem líbila, i když přiznávám, že byla trochu dětinštější a v některých částech bych autorku asi proklela, ale pointa a styl autorky se mi ve výsledku docela líbily. Knížka je dost tenká a podle mně to ani není špatně, protože protahování příběhu nemám ráda. Co se mi na knize nelíbilo byly tam jen "díly" prostě žádné kapitoly. Pokud si v létě rádi přečtete nějaký román nebo lehčí odpočinkové čtení můžu Vám knihu jedině doporučit, v opačném případě se jí raději vyhněte. Chápu lidi, kterým se kniha líbila i ty, kterým se nelíbila. :D

Chtěla bych se Vám omluvit za pauzu, která byla nyní nechtěně na blogu, ale byla jsem na dovolené a bez internetu, i když noťas jsem s sebou měla, ale potom mi odešel operační systém. A tak když jsem se vrátila, hned jsem musela řešit nový op. Každopádně má to i výhodu, teď by měl být dostatek článků a hlavně recenzí, protože jsem četla opravdu pilně!

,