25. července 2015

Lízinka - Recenze

Autor: Jacqueline Wilson
Originál: Queenie
Počet stran: 312
Nakladatelství: BB/art
Anotace: Píše se rok 1953 – rok, kdy má být Alžběta korunována královnou Anglie. Elsie se nemůže dočkat, až se svou milovanou babičkou pojede do Londýna na oslavu korunovačního dne. Vtom je však zasáhne tragédie. Babička i Elsie onemocní tuberkulózou a Elsie musí odjet do nemocnice v Miltree, kde bude po celé měsíce upoutána na lůžko. Zoufale se jí tu stýská po babičce, a navíc má co dělat, aby se přizpůsobila přísnému nemocničnímu řádu. Ale každý večer po zhasnutí vypráví ostatním dětem na pokoji fantastické dobrodružné příběhy. Brzo zjistí, že má kolem sebe plno přátel – včetně Lízinky, nádherné bílé kočky, která v nemocnici žije.Nakonec se Elsie uzdraví a bude moct nemocnici opustit. Ale ještě předtím za ní přijde jedna velice vzácná a velice nečekaná návštěva…

Můj názor: Máte rádi dětské knihy? Máte rádi příběhy, kde je součástí kočička? Nebo Vás zajímají příběhy s různými nemocemi? Případně máte rádi Jacqueline Wilsonovou? Pokud jste alespoň jednou odpověděli „Ano“, tak by tato kniha mohla být právě pro Vás. :)

Elsie byla statečná malá holčička, milující svou babičku. Elsiina máma byla dost nezodpovědná a vždy se objevila na chvilku a poté zase odjela pryč, otec byl pro všechny velkou neznámou a tak Elsie bydlela s babičkou v malém bytečku. Jak už víme, rozmohla se tuberkulóza a jako první se to zjistí u Elsiiny babičky, která má tuberkulózu v plicích. Zanedlouho dostane Elsie tuberkulózu do kolene, a tak musí odjet na dalekou dětskou ortopedickou kliniku, kde je upoutána na lůžko se speciální dlahou.

Elsie se v nemocnici musí potýkat s nepříliš kamarádskými dětmi, nakonec se s nimi seznámí, protože všechny musí v nemocnici strávit několik měsíců. Martin se zdál jako velký protiva, protože mu sházel kamarád, ale potom přece jen začne být milejší. Angus byl chudák celý v sádře a nemohl se vůbec hýbat, toho mi bylo celkem i líto. Ostatní děti jako Maureen, Michae, Babette nebo Gillian nebyly nějak výrazné, ale všechny jsem je měla ráda. Nenašla jsem žádnou postavu, kterou bych neměla nějak ráda. (Odpouštím všem mrzutým sestřičkám) Párkrát ji v nemocnici navštíví i matka, která se ale záhy zase své dcerky skoro zbaví, no rozhodně bych takovou mámu nechtěla.

Lízinka je velmi milý příběh o holčičce s tuberkulózou, nemocniční kočičce, královně Anglie a především velké naději. Jacqueline mě opět znovu přesvědčila o tom, že i když už jsem starší, pořád budu její knihy milovat. Nikdy zřejmě nebudu dost stará na její knihy, stejně jako ona stále píše dál a dál. Už teď se těším na její další knihy (jednu nepřečtenou mám ještě doma a další si určitě pořídím), jen mě mrzí, že spousta jejích knih už není k dostání. Lízinku jsem si zamilovala jednak kvůli autorky a jednak taky proto, že je to o přátelství mezi dívenkou a bílou kočičkou Lízinkou – a já miluju kočky! Za mě ji tedy rozhodně můžu doporučit, ale jestli se bude líbit i starším to Vám neřeknu, protože v téhle oblasti mám ještě duši děťátka. :D
Za poskytnutí recenzní e-knihy velice děkuji eshopu palmknihy.cz, knihu si můžete zakoupit zde.

,