27. června 2015

Magisterium: Železná zkouška - Recenze

Autor: Holly Black & Cassandra Clare
Originál: Magisterium: The Iron Trial
Počet stran: 312
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Callum Hunt ví už odmalička, že pokud by se někdy zapletl s magií, znamenalo by to pro něj jediné – smrt. Jeho otec mu to ostatně nikdy nedovolí zapomenout. Když je Cal pozván k vstupním zkouškám do tajemné čarodějné školy jménem Magisterium, slíbí otci i sám sobě, že v testu dokonale propadne. Jenže Cal má naneštěstí magii v krvi, takže i přes veškerou snahu je spolu s dalšími dvěma žáky vybrán, aby studoval u největšího mága ze všech, mistra Rufuse. Cal zjišťuje, že magie je mnohem zábavnější, než si kdy uměl představit, a také skoro stejně tak nebezpečná. Ve škole si vedle nových přátel rychle udělá i nové nepřátele… Dvě nejlepší autorky současné fantasy pro mládež se spojily, aby napsaly nejúžasnější magické dobrodružství od dob Harry Pottera.

Můj názor: „Magická“ recenze na novou tajemnou knihu je zde. Pro začátek bych chtěla říct, že jsem nečetla Harryho Pottera, a tak celý názor bude od někoho, kdo není zapáleným čtenářem HP, a ani filmy už si moc nepamatuju.

Call dostáhl dvanáctých narozenin, a s narozeninami přichází i šance dostat se do Magisteria. Školy, která učí nadějné žáky, aby dokončili studium a stali se mágy. Kolem Magisteria se však váže jedna velká neznámá, a kde je pravda nikdo netuší. Call vyrůstá jen s otcem, protože jeho matka je zahalená tajemstvím, otec mu nic neříká. Trvá jen na jedné věci – aby Call zkazil zkoušku do Magisteria. Výběr však nezáleží na skóre, ale také na tom koho si daný mág (něco jako učitel) vybere.

Call mi byl sympatický, takový neohrabaný klučina, přestože hlavním hrdinům bylo dvanáct let, chovali se mnohem dospěleji. Tamaru jsem si oblíbila nejen kvůli jejímu jménu, ale také proto, že byla rozumná a jako správná holka tomu tak trochu velela 3:). Aaron byl takové tajemství, ale dokázal překvapit. Profesory jsem asi jako každý žák moc nemusela, ale patřili do knihy a nějak moc mi nevadili. Celkově se z postav neobjevila žádná nějak moc otravná nebo nudná. (Nemůžu prozradit vše přece :P)

Kniha je hodně srovnávaná s Harrym Potterem. Já vidím podobnost jen v tom, že hlavní parta jsou dva kluci a jedna holka a jsou tam kouzla a magická škola. Jinak mi knihy moc podobné nepřipadají. Celkově se mi Železná zkouška moc líbila, u knihy jsem se bavila, námět se mi líbil, příběh byl fajn, zápletku jsem nedohalila, autorky odvedly skvělou práci a souhru. Knihu bych určitě doporučila, každému komu se zalíbila anotace, nebo jen chce zkusit něco s kouzly apod., zařadila bych to do klasické YA literatury.

Grafické zpracování knížky se mi taky moc líbilo. Na začátku kapitol jsou různé malé obrázky, jak už zvířat nebo i některých postav. Obálka je stejná jako u anglického originálu a doufám, že to tak zůstane i u ostatních dílů. V roce 2016 vyjde druhý a třetí díl, a v roce 2017 čtvrtý a pátý díl. Trošku mě mrzí, že budu muset na další díly čekat tak dlouho.

,