Girl Online - Recenze

K britské vlajce (krabici) musí být britská kniha :)
Autor: Zoe Sugg (Zoella)
Originál: Girl Online
Počet stran: 360
Nakladatelství: Jota
Anotace: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.Když ji ovšem na školním představení potká ten „největší trapas na světě“ a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou s sebou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu.
Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Můj názor: Na začátek Vám chci sdělit to, že absolutně nechápu, kdo psal k téhle knize anotaci na různé weby. Penny na žádnou střední do New Yorku nejela! Byla tam na Vánoce s rodiči, protože její maminka tam musela jet pracovně. Lživá anotace. Chci vědět, kdo to psal a potom ho asi uškrtím. Jen nakladatelství Jota má anotaci v pořádku, všechny ostatní stránky mají nějakou zmutovanou. Omlouvám se za negativní začátek..

Penny patří mezi nepopulární holky, a protože každý z nás se chce někomu svěřit, jednoho dne se Penny rozhodne založit si blog. Na blog se postupně svěřuje se svými pocity, trapasy, obavami a panikou. Pennina maminka má svatební salón, a kvůli jedné tématické svatbě musí celá rodina, kromě Pennina bratra Toma, letět do New Yorku. Společně s Penninou rodinou s nimi letí i její nejlepší kamarád Eliot. V New Yorku potká Penny Noaha, a tady začíná naše „zápletka“.

Všude jsem četla jak je hlavní hrdinka děsně naivní kráva. Pořád jsem při čtení netrpělivě čekala na ten moment, kdy udělá něco takového, že si o ní začnu myslet to samé – ten moment se nedostavil. Nevím, jestli to je dobře nebo špatně, každopádně i přes všechna ta fiaska se mi Penny zdála tak nějak normální. Do doby než byla v New Yorku, a než se seznámila s Noahem, poté si všechno příliš idelizovala. Po návratu udělala několik rychlých a neuvážených rozhodnutí, ale já bych udělala to samé. Můžu říct, že Penny mi nijak nevadila, a v některých částech jako bych to byla já. Pennin nejlepší kamarád Eliot mi byl na začátku hodně sympatický, v prostředku knihy vůbec a ke konci už to byl zase starý dobrý Eliot. Asi muselo být fajn mít takového kamaráda, každopádně je zvláštní mít pokoj plný fotek kamaráda (následuje spoiler-bílé pole) gaye. Noah se zdál být dokonalým klukem, byl dospělý, miloval hudbu, rozuměl Penny a nechyběly mu nápady – jo takového bych brala taky, hlásí se někdo? (I když pochybuju, že tohle čtou kluci). Každopádně Noah mi byl sympatický, a to i ve chvíli, kdy se provalila jedna událost, která pro nás čtenáře byla zápletkou.
Určitě jste poznali mou profilovku.. :)

Vadilo mi, že některé věci byly v knize až příliš americké. Penny jakoby se přestěhovala do pohádky, v jednu chvíli mluvila o tom, co se nestane a zanedlouho bylo vše úplně dokonalé, a ona hned po tom na blog napsala, že máte věřit pohádkám. Dále tam v třetím pádě bylo pořád psáno „mně“, občas by se tam mnohem víc hodilo „mi“, ale to už je nejspíš můj osobní problém s překladatelem. Napadlo mě, že se roztrhl pytel se zrzavými hrdinkami. Penny je zrzavá a má pihy stejně jako například Clary (Nástroje smrti), Eleanor (Eleanor & Park)… A Noahů už znám taky nějak moc.

Proti Girl Online vůbec nic nemám, nic jsem od knihy nečekala, byla jsem příjemně překvapená a líbilo se mi to! Ohledně konce jsem tak nějak čekala, že to skončí dobře, jen jsem nevěděla tu zápletku, která se stane předtím, takže i konec se mi líbil. Knihu bych doporučila ke čtení asi spíš mladším holkám, protože občas jsem v nitru jako dítě a líbí se mi knihy, které ostatním ne. Pokud nemáte rádi romány/slaďárny, tak do toho ani nechoďte, ta kniha tímpádem není pro Vás. Pro ty komu se Girl Online líbila, tak Zoe už píše pokračování – Girl Online 2.

,