2. května 2015

Elita - Recenze

Autor: Kiera Cass
Originál: The Elite
Počet stran: 280
Anotace: Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.

Můj názor: S Elitou jsem strávila den lásky, řekla jsem si, že když je to pro mě takový předvídatelný román a slaďárna, tak že po ní sáhnu. Bála jsme se, opravdu jsem se bála toho, že se mi kniha nebude líbit, že se nezačtu a že budu litovat, že po ní sahám v době, kdy se mi nedaří číst. Opak byl pravdou, přečetla jsem ji za jeden den a naprosto mě pohltila. Díkybohu

Po dočtení Selekce jsem si řekla, že Elita je předvídatelná. Ne není. Nečekala bych, že u ní zažiju chvíle, kdy budu zatajovat dech a říkat si „Co to sakra je?“. Autorka mě překvapila více než dost. Jedno vím jistě, zblázním se čekáním na závěrečný díl. Přestože moje nadšení nakladatelstvím CooBoo už pomalu odpadá, za několik knih je budu stále milovat. Elita se určitě nebude líbit všem, a to ovlivní hlavně to, jaké máte rádi postavy, protože zvraty se často týkaly „vedlejších“ postav, a to bylo na knize to nepředvídatelné  a to co se mi líbilo..

America je pořád ta otravná, náladová holka, co si pořád nedokáže vybrat jestli chce být s Maxonem nebo Aspenem. Aspena nemám ráda už od začátku, a tady se to nijak nezměnilo. Maxon má podle mě s Americou víc než dost trpělivosti, a doopravdy ho obdivuju. Král s královnou byli trochu příjemnější než v prvním díle, ale na konci se mi královo chování vůbec nelíbilo. Celesta je stále nebručená otrava, která mi akorát tak pije krev. Ostatní dívky raději nezmiňuju.

Dějově se příběh moc neposunul, vyloučení dívek minimální, spíše je prověřovali, jak se zachovají v určitých situacích, jak jsou schopné v politice apod. Proběhly útoky rebelů, kde se nám postupně odhaluje, co vlastně hledají..

Abych to shrnula kniha se mi líbila, přes prokletí druhých dílů mě to nezklamalo, a jsem moc zvědavá co nám autorka přinese v dalším díle. Sice všichni víme jak to skončí, ale právě v téhle sérii jde asi o okolnosti, než o samotný konec.

Shrnutí kast:
První - královská rodina
Druzí - úředníci, vojáci v armádě, stráž v paláci, policejní jednotky, modelky, pracovníci v rádiu