12. března 2015

Saeculum - Recenze

Autor: Ursula Poznanski
Originál: Saeculum
Počet stran: 480
Anotace: Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.
Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…
Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít?
Můj názor: Největší část knihy nás skupinka provází samotným larpem, neboli výletem do přírody a hru na středověk, kde nejsou známky civilizace. Od začátku je nám jasné že se něco zvrtne, a poté se to bude řešit. Dora je věštkyně, která věří starověké kletbě, která souvisí s místem kde se skupina usídlí. Pomocí věšteb, run a kouzel se snaží členy skupiny chránit. Poté se začnou členové ztrácet, a ti ostatní po nich pátrat. Dora to vše přisuzuje kletbě, ale Bastianovi se to moc nezdá.. Konec u této knihy je jeden z mála v poslední době, který se mi ke knize hodí, a souhlasím s ním.

Postav je v knize celkem dost, do poloviny knihy jsem si některé ještě sem tam pletla. Potom jsem si to tak nějak zapamatovala, nejsympatičtější mi byl asi náš hlavní hrdina Bastian a spolu s ním Lisbeth a Iris. Naopak Paul a Georg mi děsně pili krev.

Nejděsivější je na knize asi to že se to vlastně může stát ve skutečnosti komukoliv z nás, i když nikam nepojedete, unést vás může kdokoliv. Příběh vypráví o tom, jak každý z nás v životě něco tají, jak se něco může zvrtnout během chvilky a to že i dlouhé přátelství nemusí znamenat oddanost a důvěru. Začátek knihy mě moc nebavil, ale když jsem si na postavy a styl psaní zvykla tak se mi kniha líbila. Knihu bych doporučila nejvíce těm, kteří rádi čtou thrillery a detektivky.
Děkuji obchodu knihcentrum.cz za poskytnutí recenzní e-knihy. E-knihu zakoupíte zde, a knihu v papírové podobě můžete zakoupit zde.

,