Na první pohled - Recenze

Captain America: Návrat prvního Avengera,..)
Autor: Grégorie Delacourt
Originál: La première chose qu'on regarde
Rok vydání: 2014
Počet stran: 232
Nakladatelství: Host
Anotace: Jako každý večer sleduje Arthur Dreyfuss svůj oblíbený seriál, když vtom někdo zaklepe na dveře. Jde otevřít, na sobě trenky se Šmouly. Nevěří vlastním očím, před ním stojí Scarlett Johanssonová, hollywoodská star, která byla v různých anketách několikrát zvolena nejkrásnější ženou světa. On je dvacetiletý automechanik, žijící osaměle v malém vesnickém domku v Pikardii, poblíž výpadovky na město. Ona je šestadvacetiletá slavná herečka, která se ocitla v nesnázích. Zdá se, že je dělí celý vesmír, ráno se však koná zázrak, Scarlett je stále u něj doma!
Všechny dívky by se chtěly podobat nějaké krásné herečce, a přitom netuší, jak vnější vzhled dokáže ničit život. Být redukována na pouhý objekt touhy totiž může být velmi frustrující.
Grégoire Delacourt ve svém novém románu vypráví o křehkosti rodící se lásky a o tom, jakou moc mají slova: ta, která uzdravují, i ta, která ubližují. Pod zdáním přeslazeného románu z červené knihovny se skrývá příběh o povrchnosti vnímání zevnějšku, o diktatuře krásy, o osamění a hledání lásky.

Můj názor: Co čekat od příběhu, kdy slavná herečka přijde k obyčejnému automechanikovi a stráví s ním několik dní? Anotace nám slibuje křehkou rodící se lásku, které se dočkáme to ano. Je velmi těžké popsat tuhle knihu bez spoilerů, na poměrně pár stránkách příběhu se dozvídáme pravdu jak je to se Scarlett. Poté se celá kniha zaměřuje na onu pravdu, mezi Arthurem a Scarlett vzniká jemný a opatrný vztah, políbí se z útěchy, a když jim je spolu úžasně snaží se to vyjádřit slovy. Arthur je úplně obyčejný mladík (možná proto mi byl tak sympatický), má malý dům bez zahrady, v malém městečku, na nic si nehraje a 2 roky si nevybral žádnou dovolenou. Když přijde Scarlett, Arthur si vezme volno a společně si potom vypráví o své minulosti, díky jejich vyprávění poznáváme charakter obou hlavních hrdinů.
Určitě bych nechtěla být na místě Scarlett (až přečtete pochopíte..), její životní příběh byl pro mě celkem silný, možná si říkáte že být sen mnoha mužů musí být super, ale pokud máte Scarlettinu tvář a postavu, zjistíte že to není ono.
Příběh mě překvapil, nějak jsem si myslela že to bude obyčejný román, ale není tomu tak, překvapí vás to alespoň stejně jako mě, a poté si začnete vážit toho co máte.  Nelíbil se mi konec, ale na druhou stranu je velmi realistický. Nad knihou nemusíte ani moc přemýšlet, jelikož všechny otázky vám budou zodpovězeny, tedy alespoň mě byly. Přestože mě kniha ohromila, je to takový lepší průměr.

Za recenzní e-knihu moc děkuji Nakladatelství HOST, které mi ji k přečtení poskytlo. Knížku si můžete koupit ZDE.

,