Papírová Města - Recenze

Autor : John Green

Originál : Paper Towns

Rok vydání : 2014

Počet stran : 288

Nakladatelství : Yoli

Anotace : Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným.

Moje recenze :  Jako první bych vám chtěla říct aby jste tuto knihu nesrovnávali s Hvězdami, ano je to od stejného autora, ale nemůžete to jen tak srovnávat. Pokud ke knize přistoupíte jako já bude se vám líbit! Nemějte očekávání, nemějte předsudky, nesrovnávejte ji s Hvězdami, Aljaškou (ani jinými Greenovými knihami pokud jste je četli v angličtině), užijte si ji, a nemyslete na to kdo ji napsal.

Margo Rothová Spielgmanová a Quentin Jacobsen se jako malí spolu kamarádili, protože byli sousedi byli s blízcí. V deseti letech začala Margo psát příběh, kde vystupovala ona, její pes a Quentin. Nyní jsou oba v maturitním ročníku. Když Margo v noci přijde k oknu Quentinova pokoje, vytáhne ho na noční dobrodružství, Margo se chce pomstít lidem, kteří se tváří jako její kamarádi, ale ve skutečnosti nejsou. Další den Margo zmizí a Quentin ji hledá pomocí vyznačených věcí na deskách, příběhů v básničkách, stopy které pro něj zanechala ho dovádí do Papírových měst. Q objevuje místa kde se Margo zdržela, a hledá na nich stopy které tam nechala. Nechtěla bych prozrazovat jestli ji nenašel nebo našel, každopádně ten konec jsem nečekala, přála bych si jiný, ale ani v životě není nic růžové. Pokud vás zajímá pojem Papírové město - tady je definice Papírového kluka "Dvojrozměrný jako postava v knížce a dva různé, ale pořád ploché rozměry člověka (str. 270).

Ještě bych ráda zmínila přezdívky, které měli Q, Radar a Ben na Omnislovníku, mně pobavily tak snad trošku i vás, a taky vám to trochu řekne o Q a jeho kamarádech.
OMNISLOVNIKAR9 - Radar - závislý na psaní a upravování Omnislovníku.
QZEVZKRISENI - Quentin - Vzkříšení je jejich oblíbená hra.
BYLTOZANETLEDVIN - Ben - Dostal přezdívku Krvavý Ben, díky jedné nepříjemné události, a všichni známe klepy, no tak Ben se obhajoval že to byl zánět ledvin.

Mně se kniha líbila, jelikož jsem si poslední dobou oblíbila krimi a toto je taková maličká krimi líbila se mi! Od Greenových knih si vždy něco v srdci odnesu a zapamatuji, tady to nebylo jinak. Pamatujte "Nikdy se nestane nic tak jak si to lidé představují.", toto je pro mně základní myšlenka téhle knihy, a pro mě to má obrovský význam. Spoustě lidem se nelíbí, ale já ji vřele doporučuji! :)

Tímto srdečně děkuji e-shopu MegaKnihy, za zaslání recenzního výtisku! Knihu můžete zakoupit ZDE. E-shop chválím za pěkné zabalení knihy, když mohu porovnat více balíků, tento patřil mezi ty bezpečněji zabalené (např. u buxu se mi nelíbí balení, vždy mi to přijde pouze v papíru).

Hodnocení : Ubrala jsem jednu kočičku, kvůli porovnání s jinými knihami kterým jsem dala 5 kočiček.

Obálka :

V řijnu 2015 vydá nakladatelství YOLi, knihu Když padá sníh (v originále: Let It Snow), kterou napal John Green společně s dalšími dvěma autory.